Onafhankelijke cliëntondersteuning Wmo voor GGZ

CliëntondersteuningHet kan voorkomen dat je hulp nodig hebt op het gebied van zorg, wonen, financiën en dagbesteding. De gemeente Rotterdam heeft daar een aantal ‘loketten’ voor in het leven geroepen, zoals de Vraagwijzer, Centraal Onthaal en het Jongerenloket.

Het is echter niet altijd meteen duidelijk welke vragen je eigenlijk hebt en bij welk loket je dan moet zijn. Bovendien kan het spannend zijn om in gesprek te gaan met anderen over jouw problemen. Wanneer je denkt dat het prettig is, hierbij ondersteund te worden, kan je bij ons terecht.

Belangrijk

  • Wij werken onafhankelijk van de gemeente, het zorgkantoor en zorgverlener.
  • Onze hulp is gratis.
  • Wij leveren geen daadwerkelijke zorg, wij helpen die zorg waar nodig te verkrijgen.

Waar helpen we precies mee?

  • Wij geven informatie en advies.
  • Het onder woorden brengen van je hulpvraag en wensen.
  • Het op een rij zetten van mogelijke oplossingen.
  • Opstellen van een plan van aanpak.
  • Voorbereiden van en/of aanwezig zijn bij (keukentafel)gesprekken.
  • Ondersteunen bij klachtgesprek of klachtenprocedures

Hoe doen we dat?

Bij je aanmelding bespreken we wat een prettige manier is voor jou. Het kan zijn dat je een korte vraag hebt, die we telefonisch of per mail kunnen afhandelen. Het kan ook zijn dat er een of meerdere gesprekken nodig zijn. Die kunnen op kantoor plaatsvinden en als je het lastig vindt om naar kantoor te komen, ook bij jou thuis.

Hoe kan je de cliëntondersteuner(s) bereiken?

Geeske Hoekstra – geeskehoekstra@basisberaad.nl – (06) 82 05 72 77

Tim Zonne – timzonne@basisberaad.nl – (06) 30 15 38 28