Verkorten van de wachtlijst? Dat lukt in de Rotterdamse ggz

Vanuit het Basisberaad neemt Tabitha Mudde (collectieve belangenbehartiging en trainingen) deel aan de Taskforce Wachttijden GGZ. In de Nieuwsbrief Zorg en Innovatie kijkt ze terug op twee jaar Taskforce: “Het probleem van de wachttijden in de regio was bekend, en werd met de verschillende partijen besproken.” Het motto in Rotterdam is ‘Niet lullen, maar poetsen!’ en zo is er een aantal veranderingen ingezet.

Resultaten

In de afgelopen twee jaar zijn verschillende zaken bereikt, onder andere:

  • Transfertafels, waardoor mensen die lang op de wachtlijst staan naar een andere instelling worden bemiddeld.
  • Casuïstiektafels, waarbij casussen worden besproken die meer dan een enkelvoudige ggz-vraag bevatten.
  • Door verschillende organisaties worden in Rotterdam in diverse wijken Herstelacademies opgezet, waarbij goede resultaten worden geboekt.

Deelname aan de Taskforce

Tabitha over het werk in de Taskforce: ” Twee jaar geleden werd ik gevraagd om deel te nemen aan de taskforce wachttijden GGZ. Ik vind het een hele eer dit te mogen doen. Samen met een enthousiaste groep van gedreven professionals, maak ik mij hard voor de cliënt. Onze wens vanuit de taskforce voor het komende jaar is dat wij aan iedereen die een stem heeft, gehoor willen geven.”

Lees het hele artikel op https://nieuwsbriefzorgeninnovatie.nl/verkorten-van-de-wachtlijst-dat-lukt-in-de-rotterdamse-ggz/

Deze bijdrage was gepubliceerd in algemeen.
Geverifieerd door MonsterInsights